ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ЕКСПЕРТИЗА НЕПОВНОЛІТНІХ ПРАВОПОРУШНИКІВ В КРИМІНАЛЬНИХ ПРОВАДЖЕННЯХ
DOI:
https://doi.org/10.32631/vca.2025.2.18Ключові слова:
неповнолітні правопорушники, кримінальне провадження, психолого-педагогічна експертиза, вікові особливості, кримінальна відповідальність, судова експертиза, індивідуальний підхідАнотація
У статті розглянуто психологічні та педагогічні аспекти експертизи неповнолітніх правопорушників у кримінальних провадженнях.
Проаналізовано законодавчі та методологічні засади проведення експертиз у провадженнях за участю осіб, які не досягли повноліття, з урахуванням вікових, когнітивних, соціальних та емоційних особливостей підлітків.
Автори акцентують увагу на значенні міждисциплінарного підходу в роботі фахівців (психологів, педагогів, судових експертів) з метою об’єктивного оцінювання рівня розвитку, особистісних характеристик, мотиваційних чинників та умов соціалізації неповнолітніх. Визначено основні критерії оцінки поведінки та психоемоційного стану неповнолітніх у процесі кримінального провадження. Обґрунтовано важливість індивідуального підходу до кожного випадку з урахуванням психолого-педагогічних висновків для ухвалення правосудного рішення.
Завантажити
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 О.П. ЛЯСКА, П.Д. ЧЕРВОНИЙ, А.В. СТРІЛЯНА

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.