ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ЕКСПЕРТИЗА НЕПОВНОЛІТНІХ ПРАВОПОРУШНИКІВ В КРИМІНАЛЬНИХ ПРОВАДЖЕННЯХ

Автор(и)

  • О.П. ЛЯСКА Kharkiv National University of Internal Affairs, Kharkiv, Ukraine , Харківський національний університет внутрішніх справ, м. Харків
  • П.Д. ЧЕРВОНИЙ Kharkiv National University of Internal Affairs, Kharkiv, Ukraine , Харківський національний університет внутрішніх справ, м. Харків
  • А.В. СТРІЛЯНА Kharkiv National University of Internal Affairs, Kharkiv, Ukraine , Харківський національний університет внутрішніх справ, м. Харків

DOI:

https://doi.org/10.32631/vca.2025.2.18

Ключові слова:

неповнолітні правопорушники, кримінальне провадження, психолого-педагогічна експертиза, вікові особливості, кримінальна відповідальність, судова експертиза, індивідуальний підхід

Анотація

У статті розглянуто психологічні та педагогічні аспекти експертизи неповнолітніх правопорушників у кримінальних провадженнях.
Проаналізовано законодавчі та методологічні засади проведення експертиз у провадженнях за участю осіб, які не досягли повноліття, з урахуванням вікових, когнітивних, соціальних та емоційних особливостей підлітків.
Автори акцентують увагу на значенні міждисциплінарного підходу в роботі фахівців (психологів, педагогів, судових експертів) з метою об’єктивного оцінювання рівня розвитку, особистісних характеристик, мотиваційних чинників та умов соціалізації неповнолітніх. Визначено основні критерії оцінки поведінки та психоемоційного стану неповнолітніх у процесі кримінального провадження. Обґрунтовано важливість індивідуального підходу до кожного випадку з урахуванням психолого-педагогічних висновків для ухвалення правосудного рішення. 

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Завантаження

Опубліковано

20.08.2025

Як цитувати

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ЕКСПЕРТИЗА НЕПОВНОЛІТНІХ ПРАВОПОРУШНИКІВ В КРИМІНАЛЬНИХ ПРОВАДЖЕННЯХ . (2025). Вісник Кримінологічної асоціації України, 35(2), 242-253. https://doi.org/10.32631/vca.2025.2.18