ПРИНЦИП ЗАСТОСУВАННЯ ЗАХОДІВ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРИМУСУ ВІЙСЬКОВОЮ СЛУЖБОЮ ПРАВОПОРЯДКУ У ЗБРОЙНИХ СИЛАХ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • В.М. ПЛАХТІЙ Kharkiv National University of Internal Affairs, Kharkiv, Ukraine , Харківський національний університет внутрішніх справ, м. Харків

DOI:

https://doi.org/10.32631/vca.2024.1.84

Ключові слова:

принципи, принципи права, заходи, адміністративний примус, Військова служба правопорядку

Анотація

У статті, спираючись на аналіз наукових поглядів вчених,
запропоновано авторське визначення поняття принципів застосування
заходів адміністративного примусу Військовою службою правопорядку у
Збройних Силах України. З’ясовано, що принципи застосування заходів
адміністративного примусу являють беззаперечні вимоги, правила для
застосування відповідних заходів та знаходять своє відображення в
правових нормах, метою яких є узгодження суспільної необхідності у
застосуванні таких заходів та інтересів громадськості у непорушності
визнаних законодавством загальнолюдських цінностей. Зауважено, що дані
принципи не виокремлено окремим переліком у нормах чинного
законодавства, а вони лише виводяться із змісту тих актів, які регулюють
роботи Служби правопорядку.
Виділено три групи принципів застосування заходів адміністративного
примусу Військовою службою правопорядку у Збройних Силах України,
зокрема: загально-правові, галузеві та спеціальні. Аргументовано, що до
групи специфічних принципів доцільно віднести такі: пропорційність, тобто
відповідність заходів примусу тим діянням, які військовослужбовець Служби
правопорядку має намір попередити, припинити, чи яким посприяти;
доцільність, яка проявляється в тому, що застосування саме таких заходів з
урахуванням зовнішніх умов об’єктивної реальності є оптимальним для
досягнення визначеної мети; індивідуальна відповідальність
військовослужбовця за вибір та дотримання порядку реалізації такого
заходу; обмеженість, зокрема, законодавством визначено окремі місця та
коло суб’єктів, відносно яких певні заходи адміністративного примусу є
забороненими за визначених умов; відсутність дискримінації, особисті
вподобання чи неприязнь військовослужбовця до особи через статеву,
політичну, соціальну, релігійну, расову, національну чи іншу приналежність
не повинні впливати на вибір застосування заходу адміністративного
примусу.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Завантаження

Опубліковано

01.05.2024

Як цитувати

ПРИНЦИП ЗАСТОСУВАННЯ ЗАХОДІВ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРИМУСУ ВІЙСЬКОВОЮ СЛУЖБОЮ ПРАВОПОРЯДКУ У ЗБРОЙНИХ СИЛАХ УКРАЇНИ . (2024). Вісник Кримінологічної асоціації України, 31(1), 911-919. https://doi.org/10.32631/vca.2024.1.84