ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ЕКСПЕРТИЗА НЕПОВНОЛІТНІХ ПРАВОПОРУШНИКІВ В КРИМІНАЛЬНИХ ПРОВАДЖЕННЯХ

Автор(и)

  • О.П. ЛЯСКА Харківський національний університет внутрішніх справ, м. Харків
  • П.Д. ЧЕРВОНИЙ Харківський національний університет внутрішніх справ, м. Харків
  • А.В. СТРІЛЯНА Харківський національний університет внутрішніх справ, м. Харків

DOI:

https://doi.org/10.32631/

Ключові слова:

неповнолітні правопорушники, кримінальне провадження, психолого-педагогічна експертиза, вікові особливості, кримінальна відповідальність, судова експертиза, індивідуальний підхід

Анотація

У статті розглянуто психологічні та педагогічні аспекти експертизи 
неповнолітніх правопорушників у кримінальних провадженнях. 
Проаналізовано законодавчі та методологічні засади проведення експертиз у 
провадженнях за участю осіб, які не досягли повноліття, з урахуванням 
вікових, когнітивних, соціальних та емоційних особливостей підлітків. 
Автори акцентують увагу на значенні міждисциплінарного підходу в роботі фахівців (психологів, педагогів, судових експертів) з метою об’єктивного 
оцінювання рівня розвитку, особистісних характеристик, мотиваційних 
чинників та умов соціалізації неповнолітніх. Визначено основні критерії 
оцінки поведінки та психоемоційного стану неповнолітніх у процесі 
кримінального провадження. Обґрунтовано важливість індивідуального 
підходу до кожного випадку з урахуванням психолого-педагогічних висновків 
для ухвалення правосудного рішення. 

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Завантаження

Опубліковано

29.05.2025

Як цитувати

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ЕКСПЕРТИЗА НЕПОВНОЛІТНІХ ПРАВОПОРУШНИКІВ В КРИМІНАЛЬНИХ ПРОВАДЖЕННЯХ. (2025). Вісник Кримінологічної асоціації України, 35(2), 242-253. https://doi.org/10.32631/

Схожі статті

1-10 з 244

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.