ПОНЯТТЯ ПРИНЦИПІВ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ

Автор(и)

  • С.В. ФЕДУН Харківський національний університет внутрішніх справ, м. Харків

DOI:

https://doi.org/10.32631/vca.2025.2.74

Ключові слова:

післядипломна освіта, освіта, поліцейські, Національна поліція, адміністративно-правове регулювання, принципи, засади

Анотація

У статті здійснено комплексний аналіз поняття та значення 
принципів післядипломної освіти поліцейських як ключових орієнтирів у 
формуванні сучасної системи професійного розвитку правоохоронців. 
Підкреслено, що актуальність дослідження цієї проблематики зумовлена 
трансформаціями у сфері забезпечення громадської безпеки, реформуванням 
органів Національної поліції України, змінами у законодавстві та 
зростанням вимог до професійної компетентності поліцейських. Зазначено, 
що післядипломна освіта нині стає основним інструментом безперервного 
підвищення кваліфікації співробітників поліції, дозволяючи їм ефективно 
реагувати на постійно змінювані суспільні виклики та новітні форми 
злочинності. Акцентовано на недостатній розробленості питань, пов’язаних 
із визначенням і розкриттям змісту принципів післядипломної освіти 
поліцейських у науковій літературі. Водночас підкреслено, що наукові 
дослідження провідних вітчизняних правознавців і фахівців сприяли 
формуванню сучасної правозастосовної практики та концептуальних 
підходів до професійної підготовки кадрів. Однак саме питання принципів 
післядипломної освіти залишалося на периферії наукового дискурсу й 
потребує більш глибокого, цілісного аналізу. Визначено, що принципи 
виступають фундаментальними орієнтирами, які обумовлюють 
організацію, зміст та якість освітнього процесу, а також забезпечують 
сталість і послідовність у розвитку професійних компетентностей 
поліцейських. Особливу увагу приділено етимології поняття «принцип», його 
філософським, логічним і семантичним вимірам, а також проблемам 
адміністративно-правового регулювання післядипломної освіти, визначенню 
її керівних основ і необхідності формування цілісної моделі організації 
навчального процесу. Сформульовано науково обґрунтоване визначення 
поняття принципів післядипломної освіти поліцейських, окреслено їх 
значення для організації ефективної системи професійного розвитку, 
підвищення кваліфікації кадрів Національної поліції України та впровадження сучасних стандартів у правоохоронну діяльність.  

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Завантаження

Опубліковано

22.12.2025

Схожі статті

1-10 з 244

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.