ПРОБЛЕМИ ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ, ОБЛІКУ ТА МОБІЛІЗАЦІЇ ПУБЛІЧНИХ СЛУЖБОВЦІВ (НА ПРИКЛАДІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ, ДСНС, ДБР)
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті проаналізовано окремі положення Проекту Закону про
внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань
проходження військової служби, мобілізації та військового обліку № 10449 від
30.01.2024, в результаті чого було виявлено ряд суттєвих недоліків вказаного документу, а також сформульовано низку пропозицій щодо удосконалення
його змісту. У пояснювальній записці не обґрунтовано доцільність внесення
змін до Законів України «Про державну службу», «Про прокуратуру», «Про
Національну поліцію» тощо, що призвело до юридичних помилок, нелогічних
пропозицій і виникнення імовірності порушення конституційних прав і свобод
громадян.
Доцільно виключити з Прикінцевих та перехідних положень вказаного
законопроекту норму про те, що: «громадяни чоловічої статі, які проходять
службу у Національній поліції України, Службі судової охорони, Державному
бюро розслідувань, Бюро економічної безпеки України, органах і підрозділах
цивільного захисту, Державної кримінально-виконавчої служби України
зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності Закону стати на
військовий облік військовозобов’язаних у територіальних центрах
комплектування та соціальної підтримки за своїм місцем проживання;»,
залишивши щодо цієї норми актуальну редакцію відповідного абзацу ч. 1 ст. 23
Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». Норма щодо
обмеження права на державну службу для осіб чоловічої статі віком до 60
років, які не пройшли базову загальновійськову підготовку або військову
службу: 1) порушує ст. 38 Конституції України; 2) суперечить п. 7 ч. 1 ст. 4
Закону України «Про державну службу»; 3) містить ознаки дискримінації за
ознаками статі та віку.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.